مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 دی 1400 ساعت 14:502022-01-14سياسي

عواقب عقلانیت بدون غیرت دینی؛ سستی و محافظه کاری


عقلانیت بدون غیرت دینی باعث محافظه کاری، سستی و کوتاه آمدن از انجام وظایف است همچنین غیرت دینی بدون عقلانیت هم منجر به جدایی از ولایت و افتادن در دامی که خوارج نهروان در آن گرفتار شدند، - ایسنا/قم خطیب نماز جمعه قم گفت: عقلانیت بدون غیرت دینی باعث محافظه کاری، سستی و کوتاه آمدن از انجام وظایف است همچنین غیرت دینی بدون عقلانیت هم منجر به جدایی از ولایت و افتادن در دامی که خوارج نهروان در آن گرفتار شدند، می شود.

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه نماز جمعه 24 دی ماه 1400، عنوان کرد: به مسئله خودسازی در شرع تأکید شده است اما مسئله اصلی شناخت خود و چیستی خود است.

وی با اشاره به اینکه همه انحرافات بشر از این است که خودش را نمی‎شناسد، اظهار کرد: خود انسان همان جنبه انسانیت انسان است که بامعرفت و بصیرت باید به آن دسترسی پیدا کرد.

وی با یادآوری سالروز شهادت شهدای مدافعان اسلام ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در رابطه با قدرت تأثیرگذاری شهید نواب صفوی بیان کردند که اولین جرقه های انگیزش انقلابی اسلامی به واسطه نواب در من به وجود آمد و شکی ندارم که اولین آتش را در دل ما نواب روشن کرد.

وی با اشاره به قیام 19 دی در 56 بیان کرد: زمینه قیام 19 دی ابتدا بعد از شهادت آیت الله مصطفی خمینی رقم خورد که بعد از برگزاری مجالس ترحیم برای ایشان روزنامه اطلاعات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عواقب عقلانیت بدون غیرت دینی؛ سستی و محافظه کاری

عواقب عقلانیت بدون غیرت دینی؛ سستی و محافظه کاری