مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 12:502022-01-15اقتصادي

تولید سالانه 31 تن گوشت شترمرغ در جوین


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین از تولید سالانه 31 تن گوشت شترمرغ در این شهرستان خبر داد.

- علی اکبر قارزی با اشاره به اینکه شترمرغ از لحاظ مقاومت در برابر ناملایمات طبیعی و در مقابل کمبود آب و غذا به شتر شباهت دارد، افزود: گوشت شترمرغ به لحاظ برخورداری از درصد چربی پایین دارای ارزش غذایی بالاست.

وی با بیان اینکه تعداد 10 واحد صنعتی و سنتی پرورش شترمرغ در این شهرستان در مجموع با تعداد 1000 قطعه شترمرغ در این شهرستان در حال فعالیت است، افزود: شهرستان جوین به دلیل شرایط اقلیمی مناسب و تنوع آب و هوایی دارای ظرفیت ویژه ای جهت اشتغال زایی در بخش های مختلف کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اینکه سالانه 31 تن گوشت شترمرغ در این شهرستان تولید و روانه بازار می شود، افزود: شترمرغ معمولا در سن هفت الی هشت ماهگی با وزن متوسط 90 الی 110 کیلو(حتی در مواردی تا 140 کیلو) به مرحله کشتار می رسد که تولید خالص برای هر شترمرغ به طور میانگین 40 کیلو است.

بر اساس گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین وی اظهار کرد: در شهرستان جوین 1000 قطعه شترمرغ در قالب 10 واحد پرورش شترمرغ شامل هشت واحد سنتی و 2 واحد صنعتی در حال فعالیت هستند که موجب ایجاد اشتغال برای 65 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 31 تن گوشت شترمرغ در جوین

تولید سالانه 31 تن گوشت شترمرغ در جوین