مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 10:122022-01-23اقتصادي

آبخیزداری بیش از 4 میلیارد مترمکعب از سیلاب اخیر را مهار کرد


رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از مدیریت بیش از 4 میلیارد مترمکعب بارش ها در سیل اخیر با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در مناطق سیل زده استان های جنوبی ایران خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا مسعود منصور گفت: برای پیشگیری از وارد آمدن خسارت سیل و کنترل سیلاب ها و روان آب ها، اجرای طرح های آبخیزداری و آبخونداری امری کاملاً لازم و ضروری است.

وی افزود: بارش ها منجر به ایجاد حدود 17 میلیارد متر مکعب روان آب در استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان، شده است.

شدت بارش، نوع سازندهای زمین شناسی و وضعیت پوشش گیاهی از جمله عوامل دخیل در میزان ضریب روان آب هستند.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور درباره اثربخشی طرح های آبخیزداری در سیل اخیر مناطق جنوبی کشور یادآور شد: بررسی فعالیت های آبخیزداری و آبخوانداری اجرا شده در استان های تحت تاثیر بارش در دی ماه نشان می دهد بیش از 12.

5 میلیون هکتار از حوزه های آبخیز استان های مذکور دارای مطالعات تفضیلی اجرایی است و تا کنون 9 میلیون و 800 هزار هکتار آن تحت الشعاع فعالیت های اجرایی آبخیزداری و آبخوانداری قرار گرفته است.

وی در ادامه از در دست اجرا داشتن بیش از یک میلیون هکتار از عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در استان های مناطق سیل زده جنوبی کشور خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبخیزداری بیش از 4 میلیارد مترمکعب از سیلاب اخیر را مهار کرد

آبخیزداری بیش از 4 میلیارد مترمکعب از سیلاب اخیر را مهار کرد