مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 08:372022-01-29حوادث

افزایش سرقت از کارت بانکی در هرمزگان با دستگاه اسکیمر


رییس پلیس فتا استان هرمزگان از گسترش برداشت از کارت بانکی شهروندان با شگردهای متنوع به ویژه بهره گیری از دستگاه های اسکیمر خبر داد.

- سرگرد احسان بهمنی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح این خبر اظهار کرد: یکی از شگردهای معمول کلاهبرداری برای سرقت کارت های بانکی و برداشت غیرمجاز از موجودی حساب بانکی قربانیان،بهره گیری از دستگاه های اسکیمر برای جعل کارت های بانکی است.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه شخص کلاهبردار به عنوان فروشنده سیار ضمن یادداشت رمزمشتری از طریق دستگاه اسکیمر شبیه دستگاه pos اقدام به کپی گرفتن از نوار مغناطیسی کارت بانکی وی می کند، بیان کرد: مجرم در فرصت مناسب برای تهیه نسخه دوم کارت بانکی به واسطه رایانه و نرم افزار مربوطه موفق به انجام عملیات کپی داده ها بر روی نوار مغناطیسی کارت خام توسط دستگاه ویژه این عمل می شود.

رییس پلیس فتا هرمزگان قرار دادن قطعات کپی برداری بر روی دهانه کارت خوان و صفحه کلید دستگاه های خودپرداز نوعی دیگر از شگرد اسکیمینگ برشمرد و اظهار کرد: در این روش از دوربین های بسیار کوچک برای تصویربرداری از رمزهای عبور مشتریان استفاده می شود،بر همین اساس بانک ها جهت جلوگیری از به وقوع پیوستن چنین جرایمی موظف به بازدید دوره ای و همچنین نصب آنتی اسکیمر بر روی خودپردازها هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سرقت از کارت بانکی در هرمزگان با دستگاه اسکیمر

افزایش سرقت از کارت بانکی در هرمزگان با دستگاه اسکیمر