مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 16:372022-01-29ورزشي

اعزام 2 کوهنورد خراسان شمالی برای صعود به هیمالیا


رییس فدراسیون کوهنوردی با اشاره به ظرفیت بالا خراسان شمالی در این رشته، گفت: حسین بهمنیار و افسانه حسامی فر از خراسان شمالی برای فتح قله های مرتفع هیمالیا اعزام می شوند.

- ، رضا زراعی ظهر شنبه در مجمع سالیانه هیأت کوه نوردی خراسان شمالی اظهار کرد: 200 هزار نفر در کشور در رشته کوهنوردی فعالند که از این تعداد حدود 30 درصد بانوان هستند.

رییس فدراسیون کوهنوردی ادامه داد: کوهنوردی دارای 35 رشته مختلف است که 60 درصد جامعه ورزشی این رشته، در آن ها به صورت فعال حضور دارند.

وی افزود: در سال آینده حسین بهمنیار و افسانه حسامی فر که از کوهنوردان توانمند خراسان شمالی هستند، برای فتح قله های مرتفع هیمالیا اعزام می شوند.

زراعی با اشاره به ظرفیت بالا خراسان شمالی در کوهنوردی، گفت: صعود این دو ورزشکار به قله های مرتفع نشانه این ظرفیت ویژه است.

رییس فدراسیون کوهنوردی تصریح کرد: هرچند 75 درصد ورزشکاران این فدراسیون را کوهنوردان تشکیل می دهند ولی بیشتر اعتبارت در حوزه صعودهای ورزشی هزینه می شود.

وی با بیان اینکه تکمیل دیواره سنگ نوردی شیروان نیازمند پیگیری های استانی است، گفت: بی تردید شهرستان شیروان، مهد سنگ نوردی استان است ولی باید برای حفظ ورزشکاران این رشته جدای از تلاش های فدراسیون، عزمی استانی نیز برای تکمیل دیواره سنگ نوردی شهرستان وج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعزام 2 کوهنورد خراسان شمالی برای صعود به هیمالیا

اعزام 2 کوهنورد خراسان شمالی برای صعود به هیمالیا