مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 10:322022-01-31بين الملل

تکاپوی ایران برای حل سیاسی بحران یمن


تحولات یک ماه اخیر در یمن و به ویژه حملات جنگنده های ائتلاف متجاوز در روزهای اخیر نه تنها واکنش ایران را به همراه داشت، بلکه از سوی دیگر امیرعبداللهیان رایزنی هایی را با مقامات ذیربط صورت داده و باز بر موضع ایران مبنی بر حل سیاسی بحران یمن تأکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ششم فروردین ماه 1394 بود که عربستان سعودی در رأس ائتلافی خودخوانده و با حمایت آمریکا برای بازگرداندن رییس جمهور مستعفی یمن اقدام به حمله نظامی به این کشور و محاصره زمینی، هوایی و دریایی همسایه جنوبی خود کرد و با گذشت هفت سال از این تجاوز، تنها دستاوردش کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر و تخریب زیرساخت های این کشور و قحطی و بیماری های واگیر و .

بوده است.

در حالی به پایان هفتمین سال این تجاوز نظامی نزدیک می شویم که شاهد حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن به ابوظبی در هفته های اخیر بودیم.

وزارت خارجه امارات پس از این حملات اعلام کرد که به حملات تنبیهی یمن، پاسخ خواهد داد و وزارت خارجه عربستان سعودی نیز در بیانیه ای ضمن محکوم کردن این حمله، بر ایستادگی در کنار امارات تأکید کرد.

البته در این میان وزیر امور خارجه فرانسه نیز این حملات را تهدید کننده ثبات منطقه خواند و بر حمایت فرانسه از امارات عربی متحده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکاپوی ایران برای حل سیاسی بحران یمن

تکاپوی ایران برای حل سیاسی بحران یمن