مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 13:422022-02-01اقتصادي

اگر بودجه را پایین ببندیم بودجه صرف نگهداشت می شود


رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه بخشی از بودجه سرمایه شهرداری تهران عملاً از جنس بودجه هزینه ای است، گفت: اگر بودجه را پایین ببندیم بودجه صرف نگهداشت می شود.

- ، مهدی پیرهادی در جریان بررسی لایحه بودجه سال 1401 شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت های تابعه (بخش منابع و درآمدها) و قرائت گزارش کمیسیون اصلی (برنامه و بودجه) گفت: کلیات بودجه سال 1401 عدد 56 هزار و 867 میلیارد تومان است که 23 هزار و 470 میلیارد معادل 41.

3 درصد آن، بودجه هزینه ای است.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری افزود: همچنین 22 هزار و 647 میلیارد تومان معادل 40 درصد، بودجه سرمایه ای؛ و بودجه دارایی مالی معادل 10 هزار و 750 میلیارد تومان معادل 18.

9 درصد است.

وی با بیان اینکه بخشی از بودجه سرمایه شهرداری تهران عملاً از جنس بودجه هزینه ای است، اظهار کرد: این روش بودجه ریزی از قبل هم متداول بوده و در سال های گذشته نیز به عنوان یک روند طی شده است که این موضوع باید اصلاح شود.

پیرهادی با بیان اینکه بر اساس ماده 68 قانون شهرداری ها در خصوص نسبت بودجه عمرانی به کل بودجه شهرداری، حداقل 40 درصد عمرانی شامل سرمایه ای، تملک دارایی، تملک دارایی مالی و تعهدات قطعی عمرانی است، افزود: وقتی بودجه جاری را به بودجه سرمایه می بریم، عملاً بودجه سرمایه کاهش پیدا می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر بودجه را پایین ببندیم بودجه صرف نگهداشت می شود

اگر بودجه را پایین ببندیم بودجه صرف نگهداشت می شود