مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 بهمن 1400 ساعت 17:022022-02-04پزشكي

تاثیر 3 برابری عوامل ژنتیکی در بروز میگرن!


یک بررسی بین المللی نشان می دهد که عوامل ژنتیکی موثر در ابتلا به میگرن می توانند سه برابر بیشتر از میزانی که پیشتر تصور می شد، باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیواطلس، یک پژوهش بین المللی گسترده که برای بررسی در مورد علل میگرن طراحی شده است، بینش های جالب و جدیدی را به دست آورده است که تعداد عوامل ژنتیکی موثر در ابتلا به میگرن را سه برابر می کنند.

این یافته ها، بینش جدیدی را در مورد عواملی که انواع گوناگون میگرن را تحریک می کنند، ارائه می دهند و این ایده را که میگرن یک اختلال نوروواسکولار است، پر رنگ تر می کنند.

اگرچه انواع میگرن بسیار رایج هستند و بیش از یک میلیارد نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می دهند اما دانشمندان هنوز دقیقا نمی دانند که چه چیزی باعث بروز میگرن می شود.

میگرن، نوعی سردرد است که می تواند درد شدید و ضربان دار را به همراه داشته باشد و اغلب با اختلالات بینایی موسوم به آئورا (Aura) همراه شود.

بررسی ها نشان داده اند که عوامل ژنتیکی می توانند در خطر ابتلا به میگرن نقش داشته باشند اما این سوال مطرح می شود که عوامل ژنتیکی چگونه بر بروز میگرن همراه با آئورا یا بدون آن تأثیر می گذارند که دو زیرگروه اصلی میگرن هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر 3 برابری عوامل ژنتیکی در بروز میگرن!

تاثیر 3 برابری عوامل ژنتیکی در بروز میگرن!