مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 10:372022-02-09سياسي

زرشناس: اقتصاد شبه مدرن استقلال، هویت ایرانی و ظرفیت های بومی را از ما سلب می کند


شبه مدرنیته استقلال، هویت ایرانی، توانایی و ظرفیت های بومی را از ما سلب می کند و هیچ رهاوردی برای ایران ندارد و موجب اقتصاد وابسته، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، نهمین قسمت از ویژه برنامه زاویه شب گذشته 19 بهمن ماه با حضور شهریار زرشناس استاد دانشگاه پخش شد.

زرشناس در این قسمت از مجله علوم انسانی ویژه برنامه دهه فجر که با موضوع ایده انقلاب روی آنتن رفت، گفت: هنگامی که از ایده انقلاب سخن می گوییم یعنی از حقیقت و ماهیت وجودی آن حرف می زنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب ها در فضاهای اجتماعی، سیاسی اقتصادی و عوالم تاریخی شکل می گیرند،گفت: حقیقت انقلاب یک حقیقت تحولی است چرا که انقلاب ها هنگامی شکل می گیرند که جامعه دچار مشکلات، انسداد و یا تضادهای حاد شده باشد.

پیشینه ایرانی ـ اسلامی، قربانی مدرنیته غربی زرشناس ادامه داد: تاریخ دو قرن اخیر ما که در آن دوران سیطره شبه مدرنیته بر ایران به ویژه از اواسط قاجار به بعد خودنمایی می کند و فصل تازه ای آغاز می شود.

در این دوران عالم ایرانی، اسلامی ما به دست نظام سلطه جهانی به کنار رانده می شود و تلاش می کند تا صورت بندی تجدد مآبی را پیاده سازی کند.

  این استاد دانشگاه در همین راستا افزود: تجدد مآبی یعنی مدرنیته ناقص، بیمار و معلول که ایران را اسیر شبه مدرنیته می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زرشناس: اقتصاد شبه مدرن استقلال، هویت ایرانی و ظرفیت های بومی را از ما سلب می کند

زرشناس: اقتصاد شبه مدرن استقلال، هویت ایرانی و ظرفیت های بومی را از ما سلب می کند