مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 15:122022-02-12اقتصادي

جایگاه نامناسب ایران در تجاری سازی محصولات فناورانه/ ناهمگرایی در یک مارپیچ 5 گانه


رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران گفت: در تبدیل علم به ثروت نتوانسته ایم موقعیت مناسبی را در جهان و منطقه به دست بیاوریم و جایگاه ما از نظر تجاری سازی محصولات فناورانه مناسب نیست.

- به نقل از اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، داوود ادیب در یادداشتی با عنوان ناهمگرایی در مارپیچ 5 گانه دولت، صنعت، دانشگاه، جامعه مدنی و اکولوژی اجتماعی و چالش بزرگ توسعه پایدار نوشت: هرچند کشورمان در زمینه تولید مقاله های علمی، بسیار زودتر از سال 1404 رتبه اول منطقه را به دست آورده اما به دلایل مختلفی در تبدیل علم به ثروت نتوانسته ایم موقعیت مناسبی را در جهان و حتی در منطقه به دست بیاوریم و جایگاه ما از نظر تجاری سازی محصولات فناورانه جایگاه مناسبی در جهان نیست.

در این یادداشت آمده است: امروزه توان علمی و فنی، اصلی ترین شاخص توسعه یافتگی یک کشور به شمار می رود.

افزایش ظرفیت و کارایی این منابع و استفاده بهینه از آنها، مستلزم شناخت دقیق این مولفه ها بوده که سالانه بر اساس شاخص های جهانی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

این مولفه ها، مجموعه هایی از سرمایه های انسانی، منابع مالی، تجهیزات و فضای کالبدی در قالب مراکز نوآوری و دانشگاهی هستند که تحت یک رویکرد فناورانه، مدیریت منسجم و سازمان یافته در حوزه های مختلف علم و فناوری، تحقیق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه نامناسب ایران در تجاری سازی محصولات فناورانه/ ناهمگرایی در یک مارپیچ 5 گانه

جایگاه نامناسب ایران در تجاری سازی محصولات فناورانه/ ناهمگرایی در یک مارپیچ 5 گانه