مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 بهمن 1400 ساعت 17:422022-02-17اقتصادي

کمبود شدید نیروی کار در البرز


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: شرایط اشتغال در البرز به گونه ای است که به شدت با کمبود نیروی کارگر ساده مواجه هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسین فلاح نژاد در جلسه کارگروه اشتغال البرز که روز پنجشنبه 28 بهمن در استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال نرخ بیکاری البرز برای اولین بار از میانگین کشوری کمتر شده است، گفت: میانگین نرخ بیکاری در البرز سه دهم درصد نسبت به میانگین کشوری که 8.

9 درصد است کمتر شده و به 8.

6 درصد رسیده است.

فلاح نژاد افزود: بیمه شدگان اجباری استان هم در سال جاری 3.

3 درصد نسبت به سال 99 رشد داشته است.

وی ادامه داد: شرایط اشتغال به گونه ای است که به شدت با کمبود نیروی کارگر ساده مواجه هستیم اما در حوزه فارغ التحصیلانی که مهارت لازم برای جذب دارند، مشکلی وجود ندارد.

تعدادی از فارغ التحصیلان نیز مهارت های لازم را ندارند ولی زمینه های مهارت آموزی آنان در تعامل با فنی و حرفه ای فراهم شده که بتوانند به این صورت جذب صنعت شوند.

وی با اشاره به اینکه اکنون حدود 11 هزار و 700 نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری داریم، تصریح کرد: روند مقرری بگیران بیمه بیکاری کاهشی است.

تعدادی از آن ها تمایل به کار ندارند ولی افراد متمایل به کار به واحدهای صنعتی متناسب با شرایط فعلی معرفی می شوند یا با معرفی به فنی و حرفه ای و آموزش مه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود شدید نیروی کار در البرز

کمبود شدید نیروی کار در البرز