مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 بهمن 1400 ساعت 14:122022-02-18اقتصادي

شاخص کل سازمان بورس فیک است؟


در فروردین ماه 1369 بود که شاخص کل برای اولین بار وارد ادبیات بازار سرمایه شد و از همان زمان تاکنون این شاخص به عنوان سنجه ای برای بیان وضعیت بورس شناخته می شود.

- سنجه ای که به زعم همه سهامداران و فعالان بازار سرمایه، نادرست است و این شاخص نمی تواند به درستی وضعیت بازار سرمایه را نشان دهد.

همین مسئله باعث شده است تا نهادهایی به فکر رفع مشکل فرمول شاخص کل بیفتند تا این شاخص بتواند بهتر وضعیت بازار سرمایه را نشان دهد.

به عنوان نمونه در دهم بهمن ماه سال جاری اعضای اتاق بازرگانی ایران که میزبان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور بودند از ارائه پیشنهادی برای تشکیل یک کمیته مشترک برای اصلاح شاخص بورس سخن گفتند.

در این نشست کمیته بورس کمیسیون بازار پول و سرمایه پیشنهادی را مبنی بر تشکیل کمیته ای مشترک به منظور انجام کارهای مطالعاتی برای تعریف شاخص کل و اصلاح آن به صورت دقیق و بر اساس معیارهای کارشناسی شده، مطرح کرد.

به هر صورت ایرادات شاخص کل و عدم بیان دقیق حال و روز بازار سرمایه توسط این شاخص این روزها باعث شده است تا برخی دست به شیطنت بزنند و با تهیه عکسی سعی بر القا این مسئله داشته باشند که شاخص کل بیان شده در این روزها به کلی فیک است! ماجرا از تصویر زیر شروع شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاخص کل سازمان بورس فیک است؟

شاخص کل سازمان بورس فیک است؟