مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 09:572022-02-21اقتصادي

گرانی برنج و ضرورت اصلاح زیرساخت های اراضی کشاورزی در مازندران


عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مازندران با اشاره به موضوع گرانی برنج حاصل دسترنج کشاورزان این استان، گفت: تغییر و اصلاح زیرساخت های اراضی کشاورزی در مازندران باید در دستور کار قرار بگیرد.

- ایسنا/مازندران عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مازندران با اشاره به موضوع گرانی برنج حاصل دسترنج کشاورزان این استان، گفت: تغییر و اصلاح زیرساخت های اراضی کشاورزی در مازندران باید در دستور کار قرار بگیرد.

بابک مومنی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: به گفته متولیان بخش کشاورزی اعم از نمایندگان و مسئولین اجرایی، با همه چالشهایی که به سبب افزایش قیمت نهاده ها، نوسانات قیمت ارز و هزینه های کارگری گریبانگیر تولید برنج در سال زراعی گذشته بود، گرانی اخیر محصول برنج چندان متاثر از هزینه های تولید نیست، چرا که در نهایت برنجی که تولید کننده به بازار عرضه کرده حدودا بین 30 تا 35 هزار تومان بوده اما رقم های حدود 60 هزار تومان که به شکل کاذب گاهی تا بیش از 90 هزار تومان هم عنوان شد ربطی به تولید ندارد! بلکه ناشی از مشکلاتی است که در مدیریت بازرگانی این محصول وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بنکدارانی که از فرصت انبارداری بهتری برخوردارند نقش پررنگ تری را در بازار ایفا می کنند، تصریح کرد: بر خلاف بسیاری از محصولات و غذایی دیگر مانند مرکبات و کیوی، برنج و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرانی برنج و ضرورت اصلاح زیرساخت های اراضی کشاورزی در مازندران

گرانی برنج و ضرورت اصلاح زیرساخت های اراضی کشاورزی در مازندران