مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 14:022022-02-23پزشكي

چرا باید برنج را قبل از پخت بخیسانیم؟


کارشناس مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تشریح برخی مزایای خیساندن برنج قبل از پخت پرداخت.

- سمیه سلیمانی مهر در گفت و گو با ایسنا، از برنج به عنوان یکی از غذاهای اصلی مصرفی در کشور یاد کرد و افزود: هر خانوار ایرانی به طور معمول چندین بار در طول هفته از برنج استفاده می کند.

وی با اشاره به لزوم خیساندن برنج قبل از پخت گفت: خیساندن برنج قبل از پخت یکی از مراحلی است که در روند آماده سازی و پخت برنج انجام می شود، اما در بسیاری مواقع افراد به دلیل کمبود وقت ممکن است از انجام آن صرف نظر کنند.

وی با تاکید بر لزوم ضرورت انجام این کار، به برخی مزایای خیساندن برنج قبل از پخت اشاره کرد و افزود: مهمترین مزیت انجام این کار حذف آلودگی برنج از فلزات سنگین است.

وی افزود: متاسفانه امروزه به دلیل استفاده ناخواسته از آب های دارای آلودگی به فلزات سنگین و پساب های صنعتی در شالیزارها، نگرانی های زیادی پیرامون آلودگی برنج به این مواد پرخطر نظیر آرسنیک، کادمیم و جیوه وجود دارد.

سلیمانی مهر تصریح کرد: مطالعات انجام شده حاکی از آن است که با خیساندن برنج یک شب یا حداقل سه تا چهار ساعت قبل از پخت(با نسبت یک پیمانه برنج به شش پیمانه آب)، دور ریختن آب و سپس آبکشی مجدد می توان آلودگی به آرسنیک و کادمیم ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا باید برنج را قبل از پخت بخیسانیم؟

چرا باید برنج را قبل از پخت بخیسانیم؟