مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 ساعت 11:472022-02-24اقتصادي

تکمیل 80 درصد سامانه جامع تجارت تا پایان سال


رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت گفت: برآورد ما نهایی و اجرایی شدن 80 درصد ، 66 تکلیف سامانه جامعه تجارت تا پایان سال است.

- به نقل از صدا و سیما، علی رهبری در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: اکنون صدور کارت بازرگانی به صورت هوشمند و بدون دخالت عامل انسانی است و 25 استعلام از 20 دستگاه به صورت برخط گرفته می شود.

وی گفت: استعلام صورت حساب معاملات هنگام ارائه تسهیلات بانکی است و از 32 بانک و مؤسسه اعتباری، 22 بانک به سامانه متصل شده اند.

رهبری افزود: تلاش کرده ایم 90 درصد کالاهایی را که بدون مشخص کردن منشأ ارز و مراجعه به بانک ترخیص می شود در سامانه گمرک کنترل کنیم.

وی گفت: سامانه جامع تجارت ابرپروژه ای است که هم گام های تجارت رسمی را ساماندهی می کند و هم امکان قاچاق از ورودی های رسمی را می بندد.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت افزود: 66 تکلیف برای تکمیل سامانه جامع تجارت ابلاغ شده است که به صورت مستمر در حال پیگیری آن ها هستیم.

رهبری با بیان این که بیش از 80 درصد کارایی سامانه جامع تجارت محقق شده است اضافه کرد: مسئولیت ترخیص کالا از گمرک بر عهده این سازمان است و استعلامات ترخیص کالا از طریق سامانه جامع تجارت مانند ثبت سفارش، مجوزهای ترخیص و اعلامیه های تأمین ارز باید انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکمیل 80 درصد سامانه جامع تجارت تا پایان سال

تکمیل 80 درصد سامانه جامع تجارت تا پایان سال