مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 18:222022-02-27بين الملل

برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی در بلاروس


بلاروسی ها امروز یکشنبه در همه پرسی بر سر اصلاح قانون اساسی این کشور که با فراخوان آلکساندر لوکاشنکو با هدف تقویت هرچه بیشتر قدرت 27 ساله برگزار می شود شرکت کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که آلکساندر لوکاشنکو رییس جمهوری بلاروس اخیرا اراضی کشورش را به متحدش، روسیه برای استفاده در حمله به اوکراین پیشنهاد کرده است.

لوکاشنکو، که در بحبوحه تحریم های فلج کننده غرب علیه دولتش به دلیل سرکوب اعتراض های داخلی، حتی بیشتر از قبل به روسیه نزدیک شده است، گفت مطمئن است که بلاروسی ها از مجموعه ای از اصلاحات قانون اساسی که به او اجازه باقی ماندن در قدرت تا سال 2035 را می دهد حمایت خواهند کرد.

این بازنگری در قانون اصلی همچنین وضعیت بی طرف بلاروس را لغو کرده و راه را برای همکاری نظامی قوی تر این کشور با روسیه باز می کند.

روسیه پیشتر نیروهایی را به بهانه مانورهای نظامی در خاک بلاروس مستقر کرد و سپس آنها را به عنوان بخشی از تهاجمی که از پنجشنبه آغاز شد به اوکراین اعزام کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین امروز یکشنبه در پیامی ویدیویی، بلاروسی ها را به دلیل اجازه به استفاده از خاک کشورشان به عنوان صحنه ای برای حمله روسیه، مورد حمله قرار داد و افزود که شهرهای اوکراین با حمله ای در مقیاسی مواجه هستند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی در بلاروس

برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی در بلاروس