مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 13:022022-03-06سياسي

شاخص های بومی سواد بازی های رایانه ای چیست؟


نتایج یک پژوهش نشان می دهد که از نظر کارشناسان، سواد بازی در حوزه بومی و بین المللی دارای اشتراک های زیادی است که بیشتر در مورد قالب و سواد بازی معطوف به کودکان صدق می کند و تفاوت از آنجا آغاز می شود که کاربر بازی، - نوجوان باشد.

از آنجا که امروزه بحث بومی سازی سواد رسانه ای و همچنین سواد بازی از سوی فعالان این حوزه مطرح می شود، به نظر می رسد باید به فاکتورهایی دستیافت در بومی سازی سواد بازی تمرکز شود.

دیدگاه های دو گروه در این حوزه از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ کارشناسان این حوزه و والدین که در این پژوهش روی نظر کارشناسان تمرکز شده است.

در پژوهشی که توسط محمدحسن یادگاری و فاطمه حاجی کاظم تهرانی از گروه علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران انجام شد، شناخت شاخص های بومی سواد بازی های رایانه ای از طریق مصاحبه عمیق با کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت.

در پژوهش حاضر، شناخت تمایزات بین مبانی سواد بازی های رایانه ای جهانی و آموزه های بومی- ملی مسئله اصلی است.

درواقع با این سؤال مواجه می شویم که آیا آموزه های جهانی می تواند پاسخ درستی به نظام ارزشی و هنجاری جامعه ایران داشته باشد یا خیر؟ سوادِ بازی در حوزه ملی- بومی چه وجوه تمایزی با سوادبازی در عرصه جهانی دارد؟ داده های این پژوهش از طریق تحلیل 12 مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته با کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاخص های بومی سواد بازی های رایانه ای چیست؟

شاخص های بومی سواد بازی های رایانه ای چیست؟