مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 23:022022-03-06سياسي

ساز و کار مجلس برای تامین امنیت غذایی کشور تعیین شد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزارت جهاد کشاورزی اجازه دادند تا مشوق هایی را به منظور تامین امنیت غذایی و ارتقای ضریب خوداتکایی در تولید محصولات راهبردی کشاورزی در نظر گیرد.

- ، نمایندگان در جلسه علنی نوبت سوم امروز (یکشنبه، 15 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با الحاق یک بند به کل تبصره 8 موافقت کردند.

براساس این مصوبه، به وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه های تابعه اجازه داده می شود در راستای اجرای ماده 31 قانون برنامه ششم توسعه، به منظور تامین امنیت غذایی، افزایش صادرات محصولات کشاورزی، تحقق اهداف سرمایه گذاری و توسعه فعالیت های بخش خصوصی و تعاونی از محل منابع طرح های کمک های فنی و اعتباری و ردیف های متفرقه کشت دانه های روغنی و ارتقای ضریب خوداتکایی در تولید محصولات راهبردی کشاورزی نسبت به پرداخت مشوق ها، یارانه و یارانه سود کارمزد تسهیلات بانکی حسب مورد اقدام نماید.

آیین نامه اجرایی این بند به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی به تصویب هیات وزیران می رسد.

بر اساس یکی دیگر از بندهای الحاقی تبصره 8، از اول فروردین ماه سال 1401، هرگونه اعمال تغییرات در مقررات جهت محدودیت صادرات محصولات کشاورزی، تنها شش ماه پس از ابلاغ آن لازم الاجرا خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساز و کار مجلس برای تامین امنیت غذایی کشور تعیین شد

ساز و کار مجلس برای تامین امنیت غذایی کشور تعیین شد