مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 14:172022-03-09اقتصادي

شهر دانشجویی باید پاسخگوی تقاضاهای ملی و محلی باشد


معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه روند دانشگاه های کشور به سمت پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حرکت است و اکنون 30 درصد مجموع دانشجویان کشور در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند، - گفت: شهر دانشجویی باید پاسخگوی تقاضاهای ملی و محلی خود نیز باشد.

هاشم داداش پور، امروز چهارشنبه 18 اسفند در آیین تکریم رییس سابق و معارفه سرپرست دانشگاه بیرجند اظهار کرد: جمعیت دانشجویی کشور در سال 89، چهار میلیون و 111 هزار نفر بود که سال 94 به چهار میلیون و 811 هزار نفر رسید و اکنون به سه میلیون و 200 هزار نفر کاهش یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان اینکه در مقطعی با افزایش شدید جمعیت جوان و دانشجویی مواجه شدیم و متناسب با آن تعداد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور نیز به شدت افزایش یافت، تصریح کرد: اکنون که روند جمعیت دانشجویی در دانشگاه ها کاهنده شده، طبیعی است روند دانشگاه ها به سمت تجمیع و تمرکز بیشتر حرکت کند چون منابع گسترده ای برای توزیع در سراسر محیط دانشگاهی نداریم.

وی گفت: اثرات و تبعات این کار نشان از روند افزاینده و کاهنده دارد چراکه در جمعیت دانشجویی باید انبساط ایجاد کنیم تا بتوان تعداد بیشتری از دانشجویان را جذب کرد و در زمان روند کاهنده باید بر تجمیع متمرکز شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهر دانشجویی باید پاسخگوی تقاضاهای ملی و محلی باشد

شهر دانشجویی باید پاسخگوی تقاضاهای ملی و محلی باشد