مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 اسفند 1400 ساعت 11:472022-03-17اقتصادي

مازندران رتبه نخست تولید جوجه یک روزه در کشور


معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران از رتبه نخست تولید جوجه یک روزه استان خبر داد و گفت: 30 درصد جوجه یک روزه کشور در مازندران تولید می شود که علاوه بر متقاضیان مازندرانی به استان های گیلان، - سمنان، گلستان، تهران، همدان، قزوین، فارس و اصفهان صادر می شود.

مسعود احمدی حاجی در جمع خبرنگاران گفت: سالانه بیش از 665 میلیون قطعه جوجه یکروزه در مازندران تولید می شود و بخشی از این تولیدات بازار گوشت سفید پایتخت را تامین می کند که افزایش تولید جوجه یکروزه در مازندران ضمانت خوبی برای عرضه مناسب مرغ در بازار تهران است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ادامه گفت: رکورد 10 ساله جوجه ریزی در واحدهای مرغ گوشتی استان با تولید 14 میلیون و 700 هزار قطعه در دی ماه امسال شکسته شد.

وی افزود: 13 میلیون و 830 قطعه جوجه یک روزه نیز در بهمن ماه امسال تولید شد که 20 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشت.

احمدی حاجی ادامه داد: مازندران استان معین تامین کننده مرغ پایتخت است و با توجه به وضعیت بسیار مناسب جوجه ریزی در ماه های پایانی سال هیچ کمبودی برای استان های مازندران و تهران در تامین مرغ نخواهیم داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران در ادامه از توزیع حدود 73 هزار و 500 تن سبوس و 152 هزار تن کنسانتره ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مازندران رتبه نخست تولید جوجه یک روزه در کشور

مازندران رتبه نخست تولید جوجه یک روزه در کشور