مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 فروردین 1401 ساعت 08:372022-03-24اقتصادي

نوروزی بردن برای نوعروس لارستانی، رسمی کهن برای مهرورزی


بردن عیدی برای نوعروس ها یکی از رسم قدیمی در لارستان است که به نشانه احترام به نوعروس و تقویت صفا و صمیمیت در آستانه عید نوروز انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لارستان، در آستانه عید نوروز مردم ایران زمین رسم و رسوم ویژه ای برای نکوداشت این عید باستانی دارند; از خانه تکانی تا سبز کردن جوانه هایی که در درون هر کدام از این رسوم، اسرار بسیاری نهفته است و پرداختن به هر کدام، فرصتی دیگر می طلبد.

یکی از رسومی که از دیرباز تاکنون در میان ایرانیان و همچنین مردم لارستان وجود داشته است، عیدی بردن برای نوعروسان است.

 رسمی که در آن نشانه احترام و افزایش مهر و محبت به چشم می خورد، عیدی دادن به نوعروس در میان بسیاری از خانواده های ایرانی وجود دارد، رسمی که با گذشت سالها هنوز هم وجود دارد و در این میان بیشتر خانواده ها برای عیدی دادن به عروس، شور و حرارت خاصی دارند.

رسم عیدی دادن به عروس در لارستان هم ریشه در سالهای دور و دراز دارد، رسمی که اگرچه ممکن است در زمان حاضر برخی رسوم جانبی به آن افزوده شده باشد و رنگ تجمل را به خود گرفته باشد اما در آن روزها آن طور که حکایت می شود هدفی جز صفا، صمیمیت و محبت نداشته است.

عشرت جهان دیده، از فعالان فرهنگی لارستان در توضیح این رسم و رسوم می گوید: نوروزی بردن برای نوعروس رسمی دیرینه است که از گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوروزی بردن برای نوعروس لارستانی، رسمی کهن برای مهرورزی

نوروزی بردن برای نوعروس لارستانی، رسمی کهن برای مهرورزی