مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 12:022022-04-04سياسي

بررسی پیامد های بومی گزینی در پذیرش دانشجو


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دفتر مطالعات فرهنگی و آموزش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به بررسی پیامد های بومی گزینی در پذیرش دانشجو پرداخته است.

- مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برای تعدیل آسیب های بومی گزینی پیشنهاد های مختلفی را با حفظ سهمیه مناطق ارائه کرده است.

1.

حذف بومی گزینی؛ با حذف بومی گزینی جریان توزیع دانشجویان در کشور مبتنی بر نظام سهمیه بندی منطقه ای خواهد شد و همه داوطلبان مناطق مختلف کشور شانس کم و بیش برابری برای حضور در دانشگاه ها و شهر های مختلف کشور خواهند داشت.

در نظام سهمیه بندی منطقه ای هر منطقه به نسبت جمعیت داوطلبان خود از ظرفیت هر رشته محل انتخابی استفاده خواهند کرد.

به این ترتیب شاهد افزایش حضور دانشجویان مناطق کمتر برخوردار در دانشگاه های تراز اول و کلانشهر ها خواهیم بود که درنتیجه این دسته از دانشجویان از امکانات آموزشی برتر کشور برخوردار خواهند شد و تلفیق فرهنگی بیشتری در سطح دانشگاه ها رخ خواهد داد.

البته در این شرایط به یکباره تعداد قبولی های داوطلبان بومی شهر های بزرگ مانند تهران در دانشگاه های تراز اول مانند اغلب دانشگاه های مستقر در شهر تهران کاهش خواهد یافت که موجبات اعتراضات احتمالی آن ها را فراهم خواهد آورد که البته می توان این موضوع را مدیریت کرد، به این ترتیب که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی پیامد های بومی گزینی در پذیرش دانشجو

بررسی پیامد های بومی گزینی در پذیرش دانشجو