مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 فروردین 1401 ساعت 14:072022-04-08اجتماعي

چتر گرد و غبار روی بسیاری از استان ها


رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه غبارهای موجود در هوا هم منشأ داخلی دارند و هم منشأ خارجی گفت: کم بارشی سال های اخیرو خشکسالی در این روزها موجب خیزش گرد وغبار و آلودگی هوا شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا در سال های اخیر دلایلی چون کم بارشی و تغییرات اقلیمی منجر به خشکسالی شده است و با خیزش گرد وخاک از برخی کشورهای همسایه در بسیاری از استان ها همچون تهران شاهد آلودگی هوا بوده ایم که به گفته صادق ضیاییان-رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا-این گرد و خاک ها هم منشأ داخلی دارد و هم منشأ خارجی که حاصل نفوذ توده های غبار از کشورهای همسایه همچون عراق است.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره علت گرد و غبار موجود در هوای برخی استان ها از جمله تهران اظهار کرد: بخشی از گرد و خاکی که امروز(19 فروردین) کشور را تحت تاثیر قرار داده است منشأ خارجی دارد که از سوریه و عمدتا عراق وارد کشور می شود.

بخشی هم منشا داخلی دارد وبه دلیل خشکسالی های اخیر و خیزش خاک از زمین های اطراف شهرها است اما اینکه این آلودگی چند درصد منشأ داخلی دارد و چند درصد مشنأ خارجی قابل تفکیک و تشخیص نیست.

وی اضافه کرد: این توده گرد و غبار بخش وسیعی از کشور را در برگرفته است اما انتظار داریم که این گرد و خاک تا فردا در نوار غ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چتر گرد و غبار روی بسیاری از استان ها

چتر گرد و غبار روی بسیاری از استان ها