مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 13:022022-04-09اقتصادي

نقدی بر نگاه مرکز پژوهش های اتاق بازگانی ایران به تجارت با همسایگان


با وجود اینکه تعاملات اقتصادی با همسایگان از مزایای بسیاری در تجارت برخوردار است اما مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی ایران بدون در نظر گرفتن این مزایا در پژوهشی به نقد دولت سیزدهم مبنی بر اولیت قراردادن همسایگان در دیپلماسی اقتصادی پرداخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، مرکز پژوهش ­های اتاق بازرگانی ایران اخیرا در گزارشی شامل گزاره ­های غیرمنطقی و ناسازگار با واقعیت به نقد سیاست دولت سیزدهم مبنی بر اولویت قرار دادن همسایگان در دیپلماسی اقتصادی پرداخته ­است و بر این اساس خواستار تغییر در این سیاست شده ­است.

در این یادداشت ابتدا مهم­ترین دلایل ضرورت اتخاذ سیاست اولویت ­دهی به همسایگان بیان می­ شود و سپس انتقاداتی نسبت به گزاره­ های مبنای استدلال اتاق مطرح می­ شود .

مزایای تجارت با همسایگان توسعه تعاملات اقتصادی با همسایگان می ­تواند کم ­هزینه ­ترین مسیر در جهت توسعه تجارت خارجی یک کشور باشد.

کشورهای همسایه در کوتاه­ترین فاصله مکانی قرار گرفته­ اند و بنابراین هزینه ­های حمل و نقل کالا و تردد تجار برای تعامل اقتصادی با این کشورها ارزان­تر است.

در مورد همسایگان ایران به طور خاص می­ توان اذعان کرد که به علت در حال توسعه بودن این کشورها، رقابت جهت تامین کالاهای مصرفی این کشورها برای بنگاه­ های ایرانی راحت­ تر از حضور در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقدی بر نگاه مرکز پژوهش های اتاق بازگانی ایران به تجارت با همسایگان

نقدی بر نگاه مرکز پژوهش های اتاق بازگانی ایران به تجارت با همسایگان