مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 13:372022-04-13اقتصادي

بارندگی در میامی 43 درصد کاهش یافته است


سرپرست فرمانداری میامی درباره کاهش منابع آبی شهرستان، گفت: میانگین بارندگی سال زراعی 1400- 1401 نسبت به سال قبل که سال خشکی نیز بود، 43 درصد کاهش داشته است.

- ، عباس طاهران پور ظهر چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان میامی به میزبانی فرمانداری درباره وضعیت بارش و همچنین منابع آبی شهرستان، توضیح داد: متأسفانه در سال زراعی جاری کمبود بارندگی به ویژه در اراضی دیم بخش کالپوش و اراضی آبی میامی داشته ایم و همچنین در خصوص آب شرب نیز با کمبود مواجه هستیم.

وی افزود: میانگین بارندگی سال زراعی سال 1400- 1401 نسبت به سال قبل که سال خشکی نیز بود، 43 درصد کاهش داشته و این به این معنی است که مشکلاتی که سال گذشته داشته ایم امسال دوچندان خواهد بود.

مقابله با انشعاب غیرمجاز سرپرست فرمانداری میامی با بیان اینکه منابع آبی کشاورزی باید مدیریت شود و باید تغییری در شکل و شیوه کشاورزی و مصرف آب صورت گیرد، گفت: از تصمیماتی که در جلسه استانی اتخاذ شده این است که با توجه به وضعیت کم آبی و اهمیت مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی، کشت بهاره مدیریت و الگوی کشت توسط جهاد کشاورزی نظارت شود.

طاهران پور با اشاره به اینکه مخزن ذخیره آب زیرزمینی شهرستان میامی مخزن محدودی است و سالانه نزدیک به 28 میلیون متر مکعب کسری مخزن آب در دشت میامی داریم، بیان کرد: مسئل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارندگی در میامی 43 درصد کاهش یافته است

بارندگی در میامی 43 درصد کاهش یافته است