مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 13:572022-04-17اقتصادي

خبر مهم برای سهامداران بورس


سرانجام و پس از گذر از روزهای پر فراز و نشیب، از فردا ( 29 فروردین) دامنه نوسان با افزایشی یک درصدی، مثبت و منفی 6 خواهد شد - دامنه مجاز نوسان قیمت یکی از مهم ترین قوانینی است که در بازارهای مالی به عنوان عامل کنترلی در برابر نوسان های قیمت سهام و به منظور کاهش نوسان بازار در اثر تصمیمات هیجانی استفاده می شود.

دامنه مجاز نوسان، حدود قیمتی سقف و کفی است که هر سهم در هر روز کاری می تواند داشته باشد و قیمت تنها می تواند در این محدوده حرکت کند.

در واقع این دامنه محدوده مجاز برای نوسان قیمت سهم است.

البته طیف طرفداران و منتقدان دامنه نوسان بسیار گسترده است، زیرا اینکه میزان دامنه نوسان چقدر باشد و اینکه اصلا باید در بازار سرمایه دامنه نوسان وجود داشته باشد یا خیر همواره محل بحث کارشناسان بوده است و بسیاری از صاحب نظران بازار سرمایه نیز بر این باورند که برای بهبود روند معاملات بورس باید به سمت افزایش دامنه نوسان و در نهایت حذف کامل آن حرکت کرد، زیرا روندهای هیجانی مثبت و منفی با وجود دامنه نوسان، باعث انحراف بیشتر معاملات بورس می شود.

روزهای پر فراز و نشیب دامنه نوسان دامنه نوسان در بازار سرمایه ایران طی دو سال گذشته و همراه با روزهای پرصعود و پرنزول بازار، روزهای پرنوسانی را از سر گذارنده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر مهم برای سهامداران بورس

خبر مهم برای سهامداران بورس