مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 فروردین 1401 ساعت 10:522022-04-20اقتصادي

7200 تن انواع ماهی از منابع آبی آذربایجان غربی برداشت می شود


مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از پیش بینی برداشت هفت هزار و 200 تن انواع ماهی از منابع آبی استان طی سال جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از روابط عمومی شیلات و آبزیان  آذربایجان غربی محمدباقر قریشی با بیان اینکه 6700 تن انواع ماهی سال گذشته از منابع آبی استان صید شد، اظهارداشت: پیش بینی می شود امسال این رقم به بیش از هفت هزار و 200 تن انواع ماهی برسد.

وی ادامه داد: وجود منابع آبی غنی و متنوع در استان موجب شده این استان در سال گذشته رتبه اول را در تولید و برداشت ماهی از منابع آبی در بین استان های غیر ساحلی به خود اختصاص دهد.

قریشی گفت: میزان صادرات سالانه آبزیان از پایانه های مرزی استان در سال های اخیر بیش از یک میلیون دلار ارز آوری داشته اما پارسال با توجه به برخی موانع و شیوع کرونا این رقم کاهش یافت.

وی تصریح کرد: بیش از 100 تن انواع آبزیان مازاد بر مصرف استان به کشورهای مختلف از جمله عراق، آذربایجان، ارمنستان، روسیه و کشورهای اروپایی صادر می شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: پارسال بیش از هشت میلیون قطعه انواع بچه ماهی گرمابی در مرکز تکثیر شهید کاظمی پلدشت تولید و بمنظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و ایجاد اشتغال پایدار در منابع آبی نیمه طبیعی استان رها شد و امسال نیز این روند در راستای غنی س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7200 تن انواع ماهی از منابع آبی آذربایجان غربی برداشت می شود

7200 تن انواع ماهی از منابع آبی آذربایجان غربی برداشت می شود