مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 07:522022-04-24اجتماعي

احداث دو پارک جنگلی بین ایران و عراق


احداث دو پارک 1900 هکتاری در عراق طراحی شده است و امیدواریم امسال وارد فاز اجرایی شود البته آغاز این اقدام بسیار بستگی به توافقات و رایزنی های دو کشور دارد.

- رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از ایجاد دو پارک در مرز ایران و عراق در مسیر زایران اربعین به منظور کنترل ریزگردها خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا 23 فروردین 1401 رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری از ایجاد دو پارک جنگلی بزرگ در مسیر اربعین بین ایران و عراق خبر داد و گفت:این پارک ها برای ایجاد رفاه زائرین و کنترل ریزگردها احداث می شوند.

مسعود منصور در گفت و گو با ایسنا درباره پروژه سیدالشهدا اظهار کرد: بخشی از این طرح در عراق و در مسیر زوار اربعین و بخشی دیگر از ان در ایران قرار دارد.

طبق پیش بینی های انجام شده 15هزار هکتار جنگلکاری درون ایران و 15 هزار هکتار جنگلکاری در عراق انجام می شود که 82 کیلومتر از طول آن در داخل عراق طراحی شده است و در دو طرف جاده و در 2 ستون 5 ردیفه نهالکاری انجام خواهد شد.

وی افزود: قبل از شیوع کرونا 15 کیلومتر از این طرح اجرا شد اما در دو سال اخیر به خاطر شرایط کرونایی کار جدیدی انجام نشده است.

امیدواریم که دستگاه های ذیربط همچون وزارت کشور برای تکمیل این پروژه همکاری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث دو پارک جنگلی بین ایران و عراق

احداث دو پارک جنگلی بین ایران و عراق