مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 08:172022-04-24اقتصادي

سبقت نشای مکانیزه به سنتی در شالیزارهای مازندران


رییس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون عملیات نشاکاری در حدود 38 هزار هکتار از شالیزارهای استان انجام شد که از این میزان حدود 60 درصد به صورت مکانیزه و 40 درصد به صورت سنتی بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، علی محمد رمضانی رییس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به فرارسیدن فصل کاشت برنج درباره آخرین وضعیت کشت این محصول در استان اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و ارتباط خوب کشاورزان با مراکز خدمات کشاورزی تاکنون عملیات شخم و شیار در  196هزار و 720 هکتار از شالیزارهای مازندران انجام شده است.

وی با اشاره به احداث خزانه در  215 هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران، افزود: تا به امروز عملیات نشاکاری در حدود 38 هزار هکتار از شالیزارهای استان انجام شد که از این میزان حدود 60 درصد به صورت مکانیزه  و 40 درصد به صورت سنتی بوده است.

رییس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: طی این مدت بیشترین سطح نشاکاری مربوط به شهرستان آمل با 11 هزار و 300 هکتار بوده که از این میزان 8 هزار هکتار به صورت مکانیزه بوده است.

رمضانی بیان کرد: بحث کشت قراردادی نیز برای 10 هزار هکتار از شالیزارهای استان انجام شد که نشان دهنده اعتماد کشاورزان به دولت بوده و اینکه کشت قراردادی به نفع خودشان بوده و در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سبقت نشای مکانیزه به سنتی در شالیزارهای مازندران

سبقت نشای مکانیزه به سنتی در شالیزارهای مازندران