مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اردیبهشت 1401 ساعت 08:472022-04-25اقتصادي

هر روز کمتر از دیروز/کرونا بنیان خانواده را نشانه گرفته است


قبل از شیوع کرونا بحث کاهش نرخ رشد جمعیت در کشور مطرح بود، اما شیوع بیماری مذکور این مسئله را تشدید کرده است - خبرگزاری فارس لرستان؛ کاهش باروری، منجر به پیری جمعیت شده که همین امر باعث پایین آمدن نیروی کار و دشواری در برآوردن نیازهای عرضه شغلی آینده می شود؛ همچنین پیر شدن جمعیت به معنای کاهش یافتن مالیات پایه است که به دنبال آن حفظ سطح فعلی درآمد، بهداشت و سایر هزینه های اجتماعی به مخاطره خواهد یافت.

تغییرات ارزشی و نگرشی به وجود آمده در جامعه ایران در طول چند دهه گذشته، تاثیر زیادی بر تصمیم ها و کنش های باروری افراد و خانواده ها، به ویژه زنان، گذاشته است.

  به دلیل تأثیر عوامل مختلف مانند صنعتی شدن، مدرنیته و افزایش سطح درآمد بر ارزش فرزند، اهمیت بُعد سودگرا_هنجاری ارزش فرزند روز به روز کاهش می یابد.

  مدرن شدن همچنین می تواند باعث کاهش اهمیت بعد عاطفی ارزش فرزند شده و از سوی دیگر سبب ارضای نیاز به وابستگی و احساس نزدیکی روابط بین زوجین شود.

مهم ترین دلایل ترجیح الگوی دو فرزندی، به ترتیب مشکلات اقتصادی و مسئله خانواده ها در تربیت و آموزش فرزندان است.

 بررسی ها نشان داد که احتمال توقف فرزندآوری در میان زنانی که شاغل هستند، فرزندان در قید حیات بیشتری دارند، در پایان دوره تولیدمثل به سر می برند، منافع فرزندان را کم تر از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر روز کمتر از دیروز/کرونا بنیان خانواده را نشانه گرفته است

هر روز کمتر از دیروز/کرونا بنیان خانواده را نشانه گرفته است