مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اردیبهشت 1401 ساعت 15:272022-04-25سياسي

مهم ترین فضیلت های امیرالمؤمنین علی (ع)


خدا از بنده خود در قرآن تمجید کرده، قرآن کتاب بی نظیر است، پس این تمجید، تمجید بی نظیر است که می فرماید خداوند به علی (ع) به آسمانیان مباهات می کند.

- ، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی کارشناس مذهبی همزمان با ایام ماه مبارک رمضان به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: صعصعهَ بن صوهان از حضرت امیر (ع) سوال می کند و می گوید شما بالاتر هستید یا آدم (ع)؟ حضرت فرمودند: وقتی آدم (ع) را در زمین مستقر کردند، گفتند تمام این منطقه برای تو به جز یک درخت، مبادرت نمود، ولی من برای رسیدن به یک لقمه حلال از هفتاد لقمه شبهه ناک اجتناب نمودم، من بالاتر هستم.

وی افزود: در ادامه پرسید شما بالاتر هستید یا ابراهیم (ع)؟ فرمودند: وقتی آیات را به ابراهیم (ع) نشان دادند، درخواست کرد خدایا آیات بیشتری به من نشان بدهید تا اطمینان قلبی پیدا کنم، اما اگر پرده ها کنار برود به یقین من اضافه نمی شود، من بالاترم.

دیگر اینکه بفرمایید شما بالاتر هستید یا موسی (ع)؟ فرمودند: موسی (ع) فرعونیان را ترک کرد چون یک نفر را کشته بود، وقتی خدا فرمود برو آنان را انذار کن عرض کرد که یک نفر همراه من باشد، اما دست من به خون قهرمانان مشرک مکه آغشته بود در جنگ های مختلف، اما وقتی پیامبر به من فرمود که باید منشور برائت را بر فراز مکه بخوانی، نگفتم کسی همراه من باشد، تنها رفتم، پس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین فضیلت های امیرالمؤمنین علی (ع)

مهم ترین فضیلت های امیرالمؤمنین علی (ع)