مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اردیبهشت 1401 ساعت 11:172022-04-26پزشكي

ایران بزرگترین کشور منطقه در حذف مالاریا


رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اخذ گواهینامه حذف مالاریا از سازمان بهداشت جهانی را نه تنها یک دستاورد بزرگ بهداشتی بلکه یک دستاورد توسعه ای برای کشور دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمد مهدی گویا گفت: سه سال است که با تلاش همگانی همکاران سختکوش ما به ویژه در دانشگاه های علوم پزشکی بندرعباس، کرمان، بم، ایرانشهر و جیرفت انتقال محلی مالاریا در کشور نداشته ایم.

وی افزود: امیدواریم همین امسال یا سال آینده موفق شویم گواهینامه حذف مالاریا را دریافت کنیم.

این موفقیت نه تنها یک دستاورد بزرگ بهداشتی برای کشور است بلکه از آنجا که حذف مالاریا یکی از اهداف هفده گانه توسعه پایدار جهانی اعلام شده است، یک دستاورد توسعه ای برای ایران و منطقه مدیترانه شرقی محسوب می شود.

ایران بزرگترین کشور منطقه در حذف مالاریا رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر با اشاره به این که هیچ کشوری در منطقه با وسعت و جمعیت ایران به این موفقیت بزرگ دست نیافته است، بیان داشت: در جریان همه گیری کرونا طی دو سال اخیر شاهد جابجایی های عظیم جمعیتی در منطقه بودیم که وضعیت مالاریا را نگران کننده کرد.

گویا اضافه کرد: تا سال 2019 شاهد کاهش مرگ ناشی از مالاریا بودیم ولی در سال 2020 شاهد افزایش موارد ابتلا و مرگ ناشی از این بیماری شدیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران بزرگترین کشور منطقه در حذف مالاریا

ایران بزرگترین کشور منطقه در حذف مالاریا