مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اردیبهشت 1401 ساعت 13:322022-05-02سياسي

رعایت نکردن حقوق همسایه، حسنات را پاک می کند


اگر همسایه نزدیک و دور کمک خواست، باید به او کمک کنید، و اگر قرض خواست باید به او قرض دهید، اگر بیمار شد عیادتش و اگر از دارفانی را وداع گفت به تشییع او رفت.

- ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر علوی تهرانی کارشناس مذهبی همزمان با ماه مبارک رمضان در مسجد حضرت امیر (ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: در بیان مؤلفه های رسیدن به حکمت الهی، رعایت حقوق همسایه را بیان می کنیم.

جناب لقمان به مرد یهودی فرمودند برای رسیدن به حکمت الهی، یکی از عوامل دیگری که به آن عامل بودم این است که حقوق همسایه را رعایت کردم.

همسایه داری از عناوینی است که در اسلام سفارش شده است.

علوی تهرانی درباره حرمت همسایه بیان کرد: قرآن کریم می فرماید خدا را بپرستید، و چیزی را شریک او قرار ندهید، و به پدر و مادر و خویشاوندان و یتیمان و مستمندان و همسایه نزدیک و دور و همنشینان و همراهان و در راه ماندگان و بردگان نیکی کنید، قطعاً خدا کسی که فخر فروش و متکبر است را دوست ندارد.

امام صادق (ع) فرمودند: از هر طرف خانه شما، چهل خانه همسایه نزدیک می شود، و اگر از این مرز بیشتر بود، همسایه دور محسوب می شود.

کارشناس مذهبی ادامه داد: تفاوت همسایه نزدیک و دور، در احسان به آن ها است، نه در حقوق آن ها، حقوق مربوط به هر دو همسایه نزدیک و دور است، اما احسان همسایه نزدیک مقدم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رعایت نکردن حقوق همسایه، حسنات را پاک می کند

رعایت نکردن حقوق همسایه، حسنات را پاک می کند