مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اردیبهشت 1401 ساعت 17:322022-05-03سياسي

رییسی: روند گسترش روابط ایران و ترکمنستان تسریع خواهد شد


رییس جمهور در گفتگو با همتای ترکمن خود، با اشاره به روند رو به گسترش روابط ایران و ترکمنستان در دوره ریاست جمهوری قبلی این کشور، اظهار داشت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور بعد از ظهر سه شنبه در گفتگوی تلفنی سردار بردی محمد اف رییس جمهور ترکمنستان، با تبریک عید سعید فطر به وی و مردم کشورش، گفت: از خداوند متعال می خواهم که به برکت عید عظیم فطر، پیشرفت و آرامش پایدار را نصیب دولت و ملت دوست و همسایه و همه ملت های جهان کند.

رییس جمهور افزود: با تدابیر پدرتان در دوره ریاست جمهوری قبلی ترکمنستان، تعاملات تهران و عشق آباد در عرصه های مختلف از جمله همکاری های گازی، ترانزیتی و ریلی پیشرفت خوبی داشت و یقین دارم در دوره پیش رو نیز این روند با مدیریت جنابعالی تسریع خواهد شد.

سردار بردی محمد اف رییس جمهور ترکمنستان نیز در این گفتگوی تلفنی با تبریک عید سعید فطر به رییس جمهور و مردم کشورمان، اظهار داشت: از خداوند برای جنابعالی و ملت برادر و همسایه ایران سلامتی، رفاه، آبادانی و شکوفایی مسالت می کنم.

رییس جمهور ترکمنستان با اشاره به فرارسیدن سی امین سال برقراری روابط میان دو کشور، تصریح کرد: در سال های سپری شده از برقراری روابط میان تهران و عشق آباد، روابط در تمامی زمینه ها به شکل فعالانه گستر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییسی: روند گسترش روابط ایران و ترکمنستان تسریع خواهد شد

رییسی: روند گسترش روابط ایران و ترکمنستان تسریع خواهد شد