مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اردیبهشت 1401 ساعت 17:572022-05-09بين الملل

«بایدن» فردا میزبان نخست وزیر ایتالیا خواهد بود


نخست وزیر ایتالیا فردا در سفر به آمریکا، موضوعات اوکراین و تامین انرژی از روسیه را با مقامات کاخ سفید به بحث خواهد گذاشت.

- به نقل از رویترز، ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا به منظور دیدار با جو بایدن رییس جمهور آمریکا فردا سه شنبه عازم واشنگتن می شود.

نخست وزیر ایتالیا روز سه شنبه راهی آمریکا می شود تا با جو بایدن در کاخ سفید دیدار می کند.

سفر ماریو دراگی به آمریکا در حالی به انجام می رسد که وی این روزها با مخالفت های فزاینده سیاسی در ایتالیا بر سر ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین دست به گریبان است.

جوزپه کونته نخست وزیر سابق ایتالیا و رهبر جنبش پنج، از دراگی خواسته است تا به جای ارسال سلاح های مرگبار که به آتش درگیری ها دامن می زند، به دنبال راه حل دیپلماتیک برای جنگ اوکراین باشد.

نخست وزیر کنونی ایتالیا درخواست جوزپه کونته برای ایراد سخنرانی در پارلمان پیش از سفر به واشنگتن در جهت شفاف سازی برنامه های سفر خود را نادیده گرفت.

یک منبع دولتی ایتالیا اعلام کرد که سفر 3 روزه دراگی به واشنگتن بر موضوعاتی از جمله درگیری ها در اوکراین و آماده سازی برای نشست های گروه 7 و ناتو در ماه آینده متمرکز خواهد بود.

همچنین نظر به وابستگی شدید ایتالیا به گاز روسیه، امنیت انرژی نیز مطمئناً از موضوعاتی است که حتماً دو طرف در دستور کار قرار خواه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بایدن» فردا میزبان نخست وزیر ایتالیا خواهد بود

«بایدن» فردا میزبان نخست وزیر ایتالیا خواهد بود