مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 ساعت 21:572022-05-15بين الملل

تقویت مرزهای روسیه در صورت پیوستن فنلاند به ناتو


در تازه ترین واکنش مسکو به احتمال پیوستن فنلاند به ناتو، رییس کمیسیون امنیتی و دفاعی شورای فدراسیون روسیه از تقویت خطوط مرزی با فنلاند خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد پارلمانی روسیه یکشنبه شب به وقت تهران از تقویت خطوط مرزی روسیه در صورت پیوستن فنلاند به ناتو خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمنابع خبری، رییس جمهور و دولت فنلاند روز یکشنبه اعلام کردند که این کشور قصد دارد برای عضویت در ناتو درخواست دهد تا راه را برای گسترش ائتلاف نظامی 30 کشور غربی در بحبوحه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین و در میانه هشدارهای مسکو، هموار کند.

سائولی نینیستو رییس جمهور و سانا مارین نخست وزیر فنلاند، در یک نشست خبری مشترک در کاخ ریاست جمهوری هلسینکی ، این تصمیم را اعلام کردند.

به دنبال این رویداد، ویکتور بونداروف رییس کمیسیون امنیتی و دفاعی شورای فدراسیون (مجلس سنا) روسیه یکشنبه شب به وقت تهران گفت که در صورت پیوستن فنلاند به ناتو،  روسیه با ارسال نظامیان خود به مرز، این مناطق را تقویت خواهد کرد.

طرح فنلاند برای درخواست عضویت در ناتو روز پنجشنبه گذشته  اعلام شد.

تصمیم فنلاند برای عضویت در  ناتو جبهه جدیدی را در پرونده تقابل میان روسیه و غرب گشوده است؛ فنلاند به عنوان یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی، حدود هزار کیلومتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت مرزهای روسیه در صورت پیوستن فنلاند به ناتو

تقویت مرزهای روسیه در صورت پیوستن فنلاند به ناتو