مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 07:172022-05-18پزشكي

ابرژن نویدبخش پیشگیری از چاقی


نتایج این تحقیق نشان می دهد فقدان Par-4 در موش ها منجر به افزایش جذب و تجمع چربی در سلول های ذخیره کننده چربی(آدیپوسیت ها) می شود که در نتیجه به چاقی می انجامد.

- نتایج این تحقیق نشان می دهد فقدان Par-4 در موش ها منجر به افزایش جذب و تجمع چربی در سلول های ذخیره کننده چربی(آدیپوسیت ها) می شود که در نتیجه به چاقی می انجامد.

حدود سه دهه پس از اولین کشف ابرژن سرکوب کننده تومور Par-4 که نشان داد سلول های سرطانی را می کشد، اکنون گروهی از محققان در مرکز سرطان دانشگاه کنتاکی مارکی انگلستان در مورد نقش آن در پیشگیری از چاقی، بیماری که بیش از 1.

9 میلیارد نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد، آگاهی پیدا کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، دکتر ویویک رنگنکار، دانشیار مرکز سرطان مارکی انگلستان و دارای کرسی آلفرد کوهن در تحقیقات سرطان شناسی در این مرکز، اولین بار Par-4 و نقش آن را در مرگ سلولی در بافت پروستات در سال 1993 کشف کرد.

از آن زمان تاکنون نتایج مطالعات بعدی نشان داد Par-4 یک سرکوب کننده تومور است و افزایش بیان Par-4 از رشد تومور جلوگیری می کند.

رنگنکار و گروه تحقیقاتی وی همچنین دریافتند سوپرموش هایی که از لحاظ ژنتیکی برای بیان بیش از حد Par-4 مهندسی شده بودند، در برابر سرطان مقاوم هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابرژن نویدبخش پیشگیری از چاقی

ابرژن نویدبخش پیشگیری از چاقی