مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 15:172022-05-23بين الملل

زیردریایی های جنگی ساخت ترکیه به زودی عملیاتی می شود


رییس جمهور ترکیه از تکمیل شدن ساخت نخستین زیردریایی های بومی این کشور در چند ماه بعد خبر داد و افزود تا سال 2027 نیروی دریایی این کشور به شش فروند زیردریایی تجهیز می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رییس جمهور ترکیه روز دوشنبه از تکمیل شدن ساخت نخستین زیردریایی های جنگی ساخت این کشور در چند ماه بعد خبر داد.

به نوشته روزنامه دیلی صباح رجب طیب اردوغان رییس  جمهور ترکیه در مراسمی گفت که این زیردریایی ها 5 یا 6 ماه بعد تحویل نیروی دریایی ترکیه می شوند.

اردوغان اظهار داشت که با ارسال این زیریایی ها به نیروی دریایی پیش بینی می شود که تا سال 2027 نیروی دریایی ترکیه به 6 فروند زیر دریایی جدید مجهز شود.

  نیروی دریایی ترکیه با توجه به رقابت با یونان همسایه خود نیاز به زیر دریایی های قدرتمند برای حضور در دریای سیاه و دریای اژه دارد.

چندی قبل یک مرکز مطالعاتی از رشد نیروی دریایی ترکیه و تهدیدات بالقوه آن خبر داد.

مرکز تحقیقات راهبردی و سیاست های راهبردی  واقع در دانشگاه حیفا چندی قبل در تحلیلی مدعی شئ که هم اینک نیروی دریایی ترکیه قوی ترین نیروی دریایی در منطقه است.

در بخشی از  این تحلیل آمده است، که مولفه های قدرت دریایی ترکیه را نشان می دهد، آمده است که آنکارا ناوگان زیردریایی خود را با چند فروند کشتی پیشرفته در سالهای آی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیردریایی های جنگی ساخت ترکیه به زودی عملیاتی می شود

زیردریایی های جنگی ساخت ترکیه به زودی عملیاتی می شود