مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 09:422022-05-24پزشكي

تجهیز تمام کشتارگاه های همدان به سیستم پیش سرد


مدیرکل دامپزشکی استان همدان از تجهیز تمام کشتارگاه های همدان به سیستم پیش سرد خبر داد و گفت: در حال حاضر کشتارگاه سنتی نداریم و با توجه به خطر تب کریمه و کنگو کشتار دام از سوی مردم با نظارت دامپزشکی باشد.

- محمودرضا رسولی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره خطر بیماری تب کریمه کنگو اظهار کرد: با اقدامات پیشگیرانه خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی از تب کریمه کنگو در استان همدان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه با آغاز فصل گرما امکان بروز برخی بیماری ها وجود دارد گفت: تب کریمه کنگو در انسان بسیار کشنده و خطرآفرین است و در فصل گرما بروز می کند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اینکه این بیماری ویروسی با خوردن گوشت آلوده و از طریق کنه منتقل می شود گفت: شهروندان از خریدن گوشت بدون مهر دامپزشکی خودداری کنند.

وی با تاکید به اینکه دامداران به هنگام مشاهده کنه بر روی دام، کنه را با دست به صورت مستقیم از بین نبرند و محیط نگهداری دام را سم پاشی کنند گفت: با در حال حاضر با برنامه ریزی های لازم سمپاشی و ضدعفونی بدن دام و اماکن دامی توسط مجموعه دامپزشکی انجام می شود.

رسولی از جمع آوری کشتارگاه های سنتی در استان سخن گفت و افزود: در حال حاضر پنج کشتارگاه صنعتی در استان فعال است و تمام کشتارگاه های استان مجهز به سیستم پیش سرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز تمام کشتارگاه های همدان به سیستم پیش سرد

تجهیز تمام کشتارگاه های همدان به سیستم پیش سرد