مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 خرداد 1401 ساعت 14:172022-06-06سياسي

افزایش برداشت از چاه ها موجب شوری آب قم شد


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به رشد میزان مصرف آب گفت: افزایش شوری آب در شبکه به علت افزایش برداشت از منابع زیرزمینی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری در دیدار با حجت الاسلام ذوالنور نماینده قم در مجلس شورای اسلامی به تشریح وضعیت منابع آبی استان پرداخت و گفت: در حال حاضر میزان تولید آب حدود 4 هزار و 500 لیتر در ثانیه است که این میزان نسبت به سال گذشته حدود 1.

5 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته در خصوص افزایش دمای هوا در روزهای آینده، اظهار داشت: بر همین اساس پیش بینی می شود که مصرف آب نیز به 5 هزار و 500 لیتر در ثانیه برسد که با توجه به محدودیت منابع، چالش هایی برای تأمین آب خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه با افزایش مصرف میزان برداشت از منابع زیرزمینی افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: با رشد میزان مصرف ضمن اینکه با چالش شوری آب مواجه هستیم با کمبود آب نیز روبرو خواهیم شد.

وی با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای تأمین آب استان از جمله تجهیز چاه ها و کاهش فشار شبکه در راستای مدیریت مصرف و جلوگیری از پرت شبکه یادآور شد: در حال حاضر چالش اصلی افزایش شوری آب در شبکه است که به علت افزایش برداشت از مناب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش برداشت از چاه ها موجب شوری آب قم شد

افزایش برداشت از چاه ها موجب شوری آب قم شد