مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 خرداد 1401 ساعت 15:322022-06-16بين الملل

کتائب حزب الله: ترکیه از خروج مفتضحانه آمریکا از عراق درس بگیرد


جنبش کتائب حزب الله تأکید کرد که ترکیه باید از اشغالگری آمریکا در عراق درس بگیرد و بداند که چگونه مقاومت اسلامی، شکست و خروج مفتضحانه را به این کشور تحمیل کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جنبش کتائب حزب الله عراق امروز پنجشنبه به حملات اخیر نظامیان ترکیه به خاک این کشور واکنش نشان داد و آن را نقض حاکمیت عراق به شمار آورد.

این جنبش، با انتشار بیانیه ای در کانال تلگرامی خود تأکید کرد، تجاوز مداوم ترکیه به عراق، نه تنها نقض حاکمیت است، بلکه توهین به ملت و دولت این کشور نیز محسوب می شود.

حزب الله با بیان اینکه دولت عراق به جز سکوت، کار دیگری در قبال این تجاوزات انجام نمی دهد، تصریح کرد، همدستی این دولت با برخی از گروههای سیاسی و وادادگی آنان باعث شد که ترکیه جرأت کند خاک عراق را اشغال خود درآورد.

این جنبش با اشاره به اینکه ترکیه جنایات مشمئزکننده ای علیه غیر نظامیان انجام می دهد، تأکید کرد، آنکارا همچنین عراق را از حق آبه خود در دجله و فرات محروم می کند و اصل حسن همجواری و احترام به حاکمیت این کشور را رعایت نمی کند.

حزب الله عراق خاطر نشان کرد، فقط معادلات بازدارندگی امنیتی، اقتصادی و تجاری  که منافع ترکیه را در عراق به خطر بیاندازد، باعث خواهد شد که این کشور در قبال سیاست خصمانه خود تجدید نظر کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتائب حزب الله: ترکیه از خروج مفتضحانه آمریکا از عراق درس بگیرد

کتائب حزب الله: ترکیه از خروج مفتضحانه آمریکا از عراق درس بگیرد