مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 خرداد 1401 ساعت 14:372022-06-19سياسي

شهید مصطفی چمران الگوی استاد بسیجی تراز در دهه پنجم انقلاب


رهبر انقلاب شهید چمران را به عنوان شهید شاخص بسیج اساتید معرفی کرده اند و روز بسیج اساتید را روز شهادت این عزیز قرار داده­ اند؛ باید ببینیم امروز اساتید بسیجی کدام نقش را باید ایفا کنند تا برازنده نام این شهید باشند؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ محمدرضا ابن الدین حمیدی جانشین سازمان بسج اساتید کشور در یادداشتی به مناسبت هفته بسیج اساتید و سالگرد شهادت شهید مصطفی چمران نوشت:  دغدغه مندی واژه­ای دیر آشنا و قریب به ذهن ایرانیان غیور، مسلمان و انقلابی است.

این واژه عامل مهاجرت شهید چمران در سال1342 از کالیفرنیا به کشور مصر بود که بواقع مهاجرت از رفاه جهان اول به رفاه جهان سوم و گذار از اوامر نفس جاه طلب به کسب اطمینان قلبی برای اطاعت امر پیامبر درون  و کسب رضای الهی بود.

این هجرت گذاری بود از جایگاه مرجعیت علمی در آزمایشگاه پلاسمای ناسا به یک پادگان نظامی در مصر و زندگی در یک کانکس فلزی در هوای گرم و بدون امکانات همراه با خانواده 5 نفری، برای فراگیری روش­های عملی مجاهدت فی سبیل الله بود.

در همین مقطع تاریخ، در بخش دیگری از جهان اسلام،  مردم روستای ضاحیه در جنوب کشور لبنان و به عنوان بخشی از شیعیان لبنان هیچ جایگاهی در طبقات و قشریندی اجتماعی آن کشور نداشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهید مصطفی چمران الگوی استاد بسیجی تراز در دهه پنجم انقلاب

شهید مصطفی چمران الگوی استاد بسیجی تراز در دهه پنجم انقلاب