مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 خرداد 1401 ساعت 20:272022-06-21اقتصادي

75 درصد آب قم از خارج استان تامین می شود


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه 75 درصد آب قم از خارج از استان تامین می شود، گفت: در حال حاضر دو هزار و 200 لیتر بر ثانیه از سد کوچری، - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم پلیس آب در قم راه اندازی می شود مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از راه اندازی پلیس آب به منظور جلوگیری از مصرف بی رویه آب در استان خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حسن بختیاری در نشست خبری هفته صرفه جویی در مصرف آب که امروز در سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب استان قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: این شرکت تامین کننده آب شرب بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در داخل شهر و همچنین دورترین نقاط روستایی است و ما به لحاظ تامین آب، محدودیت های زیادی داریم.

وی با اشاره به اینکه 75 درصد از آب مورد نیاز قم از خارج استان تامین می شود، گفت: از جمله منابع آب استان، 13 حلقه چاه علی آباد و بخش قابل توجهی چاه های آب شهری هستند و حوزه های روستایی، از منابع محلی چاه ها و قنوات تامین می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به توجه خاص به آب شهر قم بعد از انقلاب، یادآور شد: آب قم وضعیت مطلوبی نداشت و به شوری شناخته می شد و پس از انقلاب، به دلیل مهاجرپذیر بودن و رشد جمعیت، اصلاح کیفیت آب قم به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

75 درصد آب قم از خارج استان تامین می شود

75 درصد آب قم از خارج استان تامین می شود