مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 13:222022-07-03بين الملل

زیر پوست دوحه


مقام های آمریکایی به دلیل اعتیاد به تاکتیک «بازگشت پوچ به برجام»، دست به هرگونه اقدامی می‎زنند تا «رفع قطره چکانی تحریم‎ها» را جایگزین «بازگشت واقعی به توافق هسته ای» کنند.

- خبرگزاری فارس؛ یادداشت- حنیف غفاری: مذاکرات دو روزه دوحه درحالی به پایان رسید که مقام‎های آمریکایی و اروپایی در رویکردی کاملا هماهنگ، بار دیگر تهران را به زیاد ه ‎خواهی و بازطرح موارد حل شده و حتی طرح مطالبات فرعی و جدید متهم کرده اند.

تروییکای اروپایی بلافاصله در بیانیه ای مدعی شدند که تهران در مذاکرات اخیر با طرح موضوع ‎های غیرمرتبط و فرعی، پنجره نیمه باز توافق را بیش ‎از پیش به سوی بسته شدن سوق داده است! اما به راستی منظور بازیگران غربی از زیاده خواهی و طرح مطالبات فرعی و حل شده چیست؟ براساس یک جست وجوی ساده در مواضع دیپلمات‎های غربی، با 3مولفه تعیین کننده در مسیر انعقاد توافق نهایی مواجه می‎شویم: مختومه شدن پرونده های ادعایی مفتوح آژانس بین المللی انرژی اتمی قبل از عملیاتی کردن توافق، ارائه تضمین های اعتباری لازم درخصوص فعالیت شرکت‎های خارجی در ایران و رفع محدودیت‎های غیرهسته ای که استمرار آنها روی روند رفع عملیاتی تحریم‎های برجامی تأثیر سلبی خواهد گذاشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیر پوست دوحه

زیر پوست دوحه