مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 17:022022-07-05سياسي

وعده های غیر واقعی مسؤولان برای مبارزه با برگخوارهای بلوط در باشت


تاکنون هیچ اعتباری برای مبارزه به پروانه برگ خوار به استان تخصیص داده نشده است.

مسئولان می گویند سمپاشی را شروع کرده اند؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از باشت، امام جمعه باشت بر جلوگیری از خشکیدگی درختان بلوط شهرستان باشت به عنوان مرکز هجوم آفت پروانه برگ خوار در پهنه زاگرس تأکید و اظهار کرد: این کار باید به اولویت کاری و دغدغه اصلی مدیران و مسئولان استانی و کشوری تبدیل شود تا حساسیت لازم را برای مهار این آفت در بدنه مدیریتی کشور داشته باشند.

حجت الاسلام امید گنجه امام جمعه شهرستان باشت برای چندمین بار از بی توجهی مسئولان به برگ خوار بلوط و جوانه خوار در این منطقه انتقاد کرد و گفت: هم اینک بیش از 52 هزار هکتار از اراضی استان  به برگخوار بلوط و جوانه خوار آلوده شده  که از این میزان حدود 20 هزار و 400 هکتار آفت برگخوار بلوط و 31 هزار و 600 هکتار آن آلوده به آفت جوانه خوار بلوط است.

وی با بیان اینکه طبق آمار اعلامی از سوی مسئولان این رقم به حدود 60 هزار هکتار رسیده است اظهار کرد: علت های متعددی این آفات دارند و در سطح استان آفت برگ خوار در مناطق زیادی شیوع پیدا کرده است.

گرچه هم اکنون مرکز آفت برگ خوار جنگل های بلوط شهرستان باشت است؛ ولی شهرهای دیگری در منطقه در شهرستان کهگیلویه و لنده نیز در بحث افت برگخوار نیز مبتلا هستند؛ اما در بحث بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وعده های غیر واقعی مسؤولان برای مبارزه با برگخوارهای بلوط در باشت

وعده های غیر واقعی مسؤولان برای مبارزه با برگخوارهای بلوط در باشت