مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 تیر 1401 ساعت 13:572022-07-12بين الملل

سراب امنیت در منطقه در اتئلاف با عامل اصلی ناامنی


آمریکا در آستانه سفر جو بایدن به غرب آسیا، بار دیگر طرح قدیمی خود مبنی بر ائتلاف علیه ایران را پیش کشیده و علی رغم کارنامه سیاه خود، مدعی است که عامل امنیت و ثبات در منطقه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جو بایدن رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه (فردا) عازم منطقه غرب آسیا خواهد شد.

جریان رسانه ای غرب، تبلیغات و هیاهوی گسترده ای درباره این سفر از یک ماه پیش آغاز کرده و تمامی سعی خود را به کار گرفته تا این سفر را بسیار حائز اهمیت و حتی سرنوشت ساز برای منطقه جلوه دهد.

از سوی دیگر به دستور واشنگتن برخی سران کشورهای عربی قرار است روز جمعه در نشست جده با حضور رییس جمهور آمریکا حضور یابند.

مسأله قابل توجه در این میان، تلاش دوباره آمریکا برای ایجاد یک پدافند یکپارچه هوایی برای مقابله با ایران است؛ کارویژه ای که به طور مستقیم از سوی رژیم صهیونیستی به دولت بایدن سپرده شده و به گفته جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، جو بایدن در سفرش به منطقه به دنبال کار بر روی موضوعاتی نظیر پدافند هوایی جهت مقابله با ایران خواهد بود.

بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم ماه ها پیش ادعا کرد که پیمان سازش موسوم به توافق ابراهیم که این رژیم با امارات متحده عربی و بحرین امضا کرد، شامل یک ترتیب امنیتی ویژه است که ظاهراً شامل ادغام دفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سراب امنیت در منطقه در اتئلاف با عامل اصلی ناامنی

سراب امنیت در منطقه در اتئلاف با عامل اصلی ناامنی