مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 تیر 1401 ساعت 09:572022-07-17سياسي

جایگاه سردبیر در رسانه


مجید رضاییان استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه ژورنالیسم: هرکدام از این رسانه ها برای انتخاب سردبیر، تفاوت های خاص خود را دارند؛ مجید رضاییان استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه ژورنالیسم در این متن به وجوه مشترک سردبیران اعم از هر رسانه ای که هستند، - می پردازد.

شفقنا نوشت: انتخاب اعضای یک تحریریه بر مبنای اصول حرفه ای یک اصل مهم است که مدیران یک رسانه باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

با توجه به اینکه سردبیران نقش مستقیمی در اقتصاد یک رسانه و جذب مخاطب و اثرگذاری رسانه دارند، مکانیسم انتخاب و تغییر سردبیران باید مبتنی بر اصول و ویژگی های حرفه ای باشد.

اما مهم ترین ویژگی های انتخاب یک سردبیر چیست؟ تا چه اندازه در رسانه های ایران این اصول به صورت حرفه ای و استاندارد رعایت می شود؟ مجید رضاییان استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه ژورنالیسم با ذکر مهم ترین اصول حرفه ای در انتخاب سردبیران می گوید: این اصول شامل هفت ویژگی چون تسلط بر ادبیات، قدرت تیترزنی، داشتن بینش، جریان ساز بودن، وجوه جامع روزنامه نگاری که شامل وجوه مهارتی و سابقه ای است.

او معتقد است در رسانه های ایران حدود 30 درصد از این اصول رعایت می شود و 70 درصد در رسانه های ایران-بویژه دولتی-این اصول و ویژگی ها در انتخاب یک سردبیر رعایت نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه سردبیر در رسانه

جایگاه سردبیر در رسانه