مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 تیر 1401 ساعت 13:522022-07-17بين الملل

پایان یک سفرِ بی دستاورد و دستانِ پُر از خالیِ بایدن


رییس جمهور آمریکا که برای دست یافتن به اهدافی همچون افزایش تولید نفت، ادغام رژیم صهیونیستی در روندهای منطقه ای، ایجاد ائتلاف علیه ایران و تجدید شراکت واشنگتن با کشورهای عربی به غرب آسیا سفر کرده بود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جو بایدن رییس جمهور آمریکا در سفری چهار روزه به غرب آسیا آمد تا راه حل مهم ترین دغدغه های سیاسی و نیازهای اقتصادی-امنیتی غرب را در این منطقه پیدا کند.

ناامنی های غرب در حوزه انرژی، نگرانی ها از بی ثباتی ها در رژیم صهیونیستی، پرونده ایران و بازدارندگی ای که واشنگتن موفق به ایجاد آن نشد و حتی ائتلاف از هم گسیخته و ضعیف عربی-آمریکایی مهم ترین دغدغه ها و چالش هایی بود که ساکن فرتوت کاخ سفید را به منطقه کشاند.

بعد از چهار روز سفر پرهیاهو و برنامه های فشرده، حالا نه ناظران تحولات در آمریکا از سفر بایدن راضی هستند و نه متحدان صهیونیست شان نسبت به نتایج این دور منطقه ای امیدوارند.

در ادامه نگاهی به رخدادها در دو مقصد اصلی سفر بایدن یعنی سرزمین های اشغالی و عربستان سعودی خواهیم داشت و نتایج تقلاهای وی را بررسی خواهیم کرد.

فرود در بن گورین و در میانه تدابیر امنیتی، ناامیدی و ناکارآمدی هواپیمای حامل رییس جمهور آمریکا، بعدازظهر روز چهارشنبه، در فرودگاه بن گوریون تل آویو فرود آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان یک سفرِ بی دستاورد و دستانِ پُر از خالیِ بایدن

پایان یک سفرِ بی دستاورد و دستانِ پُر از خالیِ بایدن