مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 تیر 1401 ساعت 23:472022-07-17سياسي

حرم حضرت معصومه (س) میزبان جشن غدیر


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی طی سخنانی در ویژه برنامه شب عیدغدیر در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار کرد: در فروع دین حق تقلید به ما داده شده است که یا فرد مجتهد می شود یا باید مقلد شود که در هر صورت مجوز تقلید وجود دارد اما در اصول دین هر کسی به اندازه ظرف وجودی خودش باید بر اصول دین خود دلیل اقامه نماید.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: دین اسلام بر پنج موضوع مهم و اساسی بنا شده است که یکی از آن ها ولایت است و هر حکمی یک تخصیص و تبصره و … دارد و مثلا اگر انسان نتواند روزه بگیرد یا نتواند نماز بخواند تکلیف ساقط می شود اما تنها موضوعی که در دین اسلام بدون هیچ قید و تبصره ای وجود دارد ولایت اهل بیت(ع) است.

مومنی تاکید کرد: بدون ولایت اسلام افراد زیر سوال خواهند رفت و کسی مسلمان واقعی است که ولایت را پذیرفته باشد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: آیا می توان گفت نبی خدا رحلت نمودند اما کسی را به عنوان جانشین معرفی نکردند؟ برای اثبات حقانیت ولایت و جانشینی حضرت علی(ع) آنقدرمطالب قرآنی، روایی و عقلی زیاد است که نیازی نیست به مطالبی متوسل شویم که ضعیف باشد.

  مومنی افزود: رسول گرامی اسلام رییس العقلای عالم هستی است و عقل اول، وجود نبی گرامی اسلام است و حتی دشمنان نیز به این فضیلت اعتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرم حضرت معصومه (س) میزبان جشن غدیر

حرم حضرت معصومه (س) میزبان جشن غدیر