مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 تیر 1401 ساعت 12:422022-07-20بين الملل

دو گزینه چارچوب هماهنگی برای انتخاب نامزد ریاست جمهوری عراق


کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» دو گزینه را به احزاب کُرد پیشنهاد داده تا پرونده انتخاب نامزد ریاست جمهوری را حل کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، غیاث سورجی از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق، امروز (چهارشنبه، 20 ژوییه)، گفت که دو گزینه اصلی برای حل مشکل انتخاب نامزد برای تصدی پست ریاست جمهوری مطرح است.

وی توضیح داد: گزینه نخست این است که اتحادیه میهنی کردستان پست ریاست جمهوری را کسب کند و در مقابل حزب دموکرات کردستان، پست های وزارتی دولت فدرال را که در دولت آتی به کُردها اختصاص می یابد، در دست بگیرد.

گزینه دوم این است که حزب دموکرات کردستان عراق، نام نامزد خود برای تصدی پست ریاست جمهوری را خط بزند و دو حزب دموکرات و اتحادیه میهنی بر روی یک نامزد مشترک برای تصدی این پست توافق کنند .

به نوشته وبگاه الفرات ، این رهبر عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق گفت که این گزینه ها، پیشنهاد حزب اتحادیه میهنی یا حزب دموکرات کردستان نیست بلکه جزیی از طرح کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به الاطار التنسیقی (چارچوب هماهنگی)، برای حل بن بست سیاسی عراق و انتخاب رییس جمهور است.

صحنه سیاسی عراق این روزها مشغول دو مسیر مکمل یکدیگر است، در حالی که نیروهای چارچوب هماهنگی در تلاش برای توافق بر سر نامزدهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو گزینه چارچوب هماهنگی برای انتخاب نامزد ریاست جمهوری عراق

دو گزینه چارچوب هماهنگی برای انتخاب نامزد ریاست جمهوری عراق